Hartelijk welkom op de website van OBS De Cingel in Menaam.

Bent u op zoek naar het complete plaatje: kinderopvang, peuterspeelzaal en een fijne basisschool?

Dan zit u goed!

Op onze openbare basisschool voelt iedereen zich welkom. We letten er op dat de sfeer op school goed is én blijft. Respect voor een ander begint met respect voor jezelf: daarom is persoonlijke ontwikkeling belangrijk. Onze school is niet statisch en steriel, er is altijd wat te beleven in de school:

Kom maar kijken!

De leerkrachten van de Cingel willen de kinderen zo goed mogelijk voorbereiden op de rest van hun leven. Daarom is het onderwijs afwisselend en is er heel bewust extra aandacht voor taal. Want wie zijn taal goed beheerst, heeft daar later veel aan. Een leerling die het hoofd gebruikt om te denken, de handen om te maken en het hart om te geven, is klaar voor de volgende stap!

Heeft u onze Makerspace al gezien?

Schoolgids

Meer over hoe het onderwijs eruit ziet en wat u als ouders/verzorgers van onze school mag verwachten, kunt u lezen in onze schoolgids. Die is volledig op deze site te vinden onder het kopje 'schoolgids' [klik hier]

Ruimte

OBS De Cingel is een middelgrote basisschool die plaats biedt aan ongeveer 100 leerlingen. De school ligt in het centrum van Menaam en beschikt over mooie ruime lokalen, diverse opvangruimtes, een muzieklokaal, een Makerspace, een groot speellokaal voor de peuters en kleuters, een royaal schoolplein met diverse uitdagende speelmogelijkheden, een zandbak en een sportkooi waarin de leerlingen balspelen kunnen doen. Het schoolplein wordt gedeeld met de CBS. Voor de kleuters van groep 1 en 2 is er een eigen deel van het schoolplein gereserveerd. In onze school zijn de lokalen om de gemeenschappelijke ruimte heen gerangschikt. Het geeft de school een ruimtelijke indeling. Deze ruimte wordt veelvuldig gebruikt door leerlingen, personeel en ouders om te werken, vor kinderopvang, voor voorstellingen, tentoonstellingen, vergaderen, ouderavonden enzovoort.

Wat een ruimte om te spelen!

Elan Onderwijsgroep

OBS De Cingel maakt onderdeel uit van Elan Onderwijsgroep, Stichting voor openbaar en algemeen bijzonder primair onderwijs in Noordwest Fryslân, met het stafbureau in Stiens. Negentien scholen, met ieder een eigen gezicht, werken in dit samenwerkingsbestuur aan krachtig onderwijs.

Passie voor elk talent!

Altijd in contact!

Naast deze website hebben wij ook een Ouderportaal (een gesloten communciatiemiddel voor onze ouders) en een eigen Facebookpagina welke wij altijd up-to-date houden met het laatste nieuws, leuke berichten en foto's uit de dagelijkse praktijk.

Kom langs!

Overweegt u uw kind bij ons op school aan te melden of wilt u meer informatie over onze school, dan kunt u contact opnemen met onze directeur.

T: 0518 - 451663
E: decingel@elanowg.nl